PSD İle WordPress Teması Yapma!

WordPress hazır içerik yönetimi ve bloglama sistemi ile kendi blog sayfamızı yapmamız oldukça basit ve kullanışlı.Ancak buradaki tek sorun hazır temalarla sınırlı olmamız.İşte bu notkada vardığım sonuç bir pluggin ile temel bir photosop bilgisi olan herkesin kendi wordpress temasını hazırlayabileceği oldu.İşte bunun için gerekli olan pluggin ve tema hazırlama…

1.adım: http://divine-project.com/ adresinden  eklentiyi indirip bilgisayarınıza kurun.Kurulum oldukça basit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Adım.”Launch Divine Element” isimli eklentiyi çalıştırın.

 

 

 

 

3.Adım.”Eklenti çalıştıktan sonra Photoshop programı açılacaktır.Photoshop programı açıldığında resimdeki gibi elements sekmesinden creat a new layout seçeneğini seçerek divine eklentisine erişebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.Adım:Divine paneli ekranınızda açılacaktır.Bir lisans sahibiyseniz lisans anahtarınızı yazabilirsiniz.Veya deneme sürümü için try seçeneğini işaretleyerek ilerleyebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Adım: Karışımıza çıkan ekranla artık istedğimiz temayı oluşturup üzerinde eklentiler belirleyip düzenleyebiliriz.Numaralandırdığım bölümleri kullanarak temamızı yapmaya başlayabiliriz.

1.Nolu bölümde sayfa biçimlerimizi ve boyutarımızı ayarlayabiliriz.Çeşitli grid ssistemleri ile desteklenmiş ve sayfa layoutunun belirlendiği alandır.

2.Nolu alanda ise sayfamızda yer alan alanlara eklentiler ve menuler ekleyebilir.ve bu menulere işlevsellik kazandırabiliriz.

3.Nolu alan ise sayfamızın genel görünüm alanıdır.

 

Bu alanları kullanarak sayfamızı tasarladıktan sonra photosop ile renk ve grafiksel ayarları yapabiliriz.En son olarak da sayfamızı bir wordpress dökümanı teması olarak upload ettiğimizde işlemimiz tamamlanmış olacak.

İngilzce olarak bu işlemlerin anlatıldığı bir videoyuda burada veriyorum arkadaşlar burayıda takip ederek işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

PHOTOSHOP VE DİVİNE İLE WORDPRESS TEMASI YAPMA

 

Herkese bol tasarımlı güzel web sayfaları için yardımcı olacak bir kaynak olması umidiyle.Kolay gelsin.

Emrah Kozan

Bilge Adam Antalya

Web-Grafik Eğitmeni

 

 

11 Responses to “PSD İle WordPress Teması Yapma!

  • Hocam tşkler elinize sağlık. Yeni başladım photoshop’a int. üzeri takip etmye çalşıyorum vaktimce. Öğretici bi makale oldu adıma. İyi yayınlar

    • Teşekkür ederim uğur yorum için takıldığın yerler olursa bana mailde atabilirsin yardımcı olmaya çalışırım..kolay gelsin

  • hocam şimdi iyi de resimdeki gibi sadece gövde değil her yer mavi kaplı. yani kullanımını da bi anlatsanız minnettar kalcam. ayrıca çok iyi paylaşım. çok teşekkürler. iyi çalışmalar.

    • Merhaba öncelikle teşekkürler.Mavi alanları tasarımla oluşturup daha sonra bölümlere ayıracksın gerisini zaten program yapıyor konu ile ilgili videoyu izlemeni öneririm vakit bulduğumda bir örneğini yapıp anlatmaya çalışıcacağım…wordpres tema yapma ile ilgili birde php konulu basit makale hazırlıyorum takip edersen ondanda faydalanabilirsin videoyu izlemeni öneririm.
      http://www.youtube.com/watch?v=kAB5JGbjwAs&feature=player_embedded

  • Merhabalar. Öncelikle çok işime yarayacağını düşündüğüm bir pluggin. Elinize sağlık güzel bir makale olmuş. Ben indirdim ve çalıştırdığımda şöyle bir hata alıyorum:

    “rgbcolor-32 file mode. RGB-8 color mode is required for the correct page export.”

    Ben nasıl rgb-8 yapabilirim photoshopu ?

    • Merhaba,
      En son eklentiyi dışarı aktarım işlemini gerçeleştirmeden önce Photoshop programındaki yukarıda ulunan araçlar menusunden image-mode sekmesinden önce rgb modunu daha sonrada alttan rgb için bir değer seçebilirsin.Eğer sorun yaşarsan bana mail atman yeterlidir:
      emrahkozan07@gmail.com

  • Hocam bende çalışmadı program

    • güncel versiyonu gerekebilir birde cs5 için geçerli sanırım sitesinden son halini indirebilirsin;)

  • 64-bit version is not supported yet. diyor ne yapmam lazım

  • selam hocam programı kurdum fakat hata verdi açılmıyor sebep nedir sizce

  • Merhaba… Programı bir türlü download edemiyorum. Acaba setup dosyası var ise rar yapıp wetransfer ile gönderme şansınız varmı

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>